Kresba

Během kreslení Vás nikdo nebude nutit používat zvlášť pravou nebo levou hemisféru, dolní nebo horní polovinu mozku.kresleni
To, co je potřeba využívat nejvíc, jsou totiž oči. Můžete se naučit, jak přenést na papír to, co kreslíte, přesně v takové podobě, v jaké si to představujete. To znamená nejen jak vybrat nejlepší kompozici pro kreslené dílo, ale i jak změřit poměry jeho jednotlivých částí, jak odhadnout světla a stíny a samozřejmě jak do dvojrozměrného obrazu přenést co nejlépe třetí rozměr.

Na výběr je hodně. Ať už jde o zátiší, přírodní scenérie, obličej nebo třeba rovnou celou postavu. Při přívětivém počasí si trénujeme kresbu nebo malbu přírody. Okolí ateliéru k tomu totiž přímo vybízí. Jindy zase využíváme živé modely přímo v ateliéru. Pokud si netroufáte rovnou na ně, máme k dispozici hned několik bust. Ty trpělivě pózují nadšeným kreslířům i malířům kdykoliv.

V ateliéru se nebazíruje na teoretických poučkách, přednost vždy má praxe. Ale přeci jen, mimochodem… víte, jak poznáte umělce? Neustále vás bude opravovat v tom, jak špatně používáte označení „kreslit“ a „malovat“. Kresba totiž, jak stanovuje výklad slova, je obraz vytvořený pomocí čar a pouze částečně pokrývá podklad. Jde o postup, během kterého se nanášejí jednotlivé, předem nesmíchané barvy. Takže když kreslíte, používáte jednotlivé čáry, kterými můžete překrývat různobarevné vrstvy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

pod vedením ak.mal. Heleny Slavíkové-Hruškové

„Pes, kterého uzdravíš, tě nikdy nekousne. To je hlavní rozdíl mezi zvířetem a člověkem.“ Mark Twain